De zelfstandige ondernemers en handelaars van Kruisem willen elke dag opnieuw hun klanten helpen door de beste diensten en de beste producten te leveren. Nochtans is het niet evident om op te tornen tegen de concurrentie van grote handelskernen als Oudenaarde en Deinze of de oprukkende e-commerce.

Toch is Kruisem een bloeiende gemeente. Ieder jaar komen hier 300 tot 400 nieuwe mensen wonen. En tegelijk zijn er vele tientallen interessante lokale handelaars, winkels, ondernemers, enz.

Met dit initiatief willen we het ruime aanbod van onze winkels en handelaars beter bekendmaken bij de nieuwe inwoners van de fusiegemeente. Deze nieuwe inwoners krijgen bij hun inschrijving een kortingbonnenboekje met daarin verschillende kortingbonnen van Kruisemse handelaars. Op die manier krijgt de Kruisemse handelaar de kans zich te promoten bij een belangrijke groep nieuwe potentiële klanten. 51 handelaars zijn hierop ingegaan en geven dus korting aan de nieuwe Kruisemnaren.

Het gemeentebestuur bekostigt de ontwikkeling, druk en verdeling van de kortingsbonnen. Het project wordt gerealiseerd samen met Unizo Kruisem.

Jaarlijks wordt een nieuw boekje samengesteld. Handelaars en ondernemers die graag in een volgende editie van het boekje verschijnen, kunnen contact opnemen met de dienst economie van Kruisem via economie@kruisem.be.