Kruishoutem telt niet minder dan 220 kilometer lokale wegen. Het gemeentebestuur investeert veel in grote projecten zoals de heraanleg van het centrum of de aanleg van fietspaden, maar ook onze vele kleine landelijke wegen hebben regelmatig onderhoud nodig. Dit jaar werd o.a. de Schaagstraat al volledig heraangelegd.

Schepen van openbare werken Robrecht Bothuyne (CD&V): ‘Voor ons is een goed onderhoud van alle wegen belangrijk. Om dat efficiënt te doen, bundelen we een groot aantal wegen die aangepakt moeten worden in één aanbesteding. Zo kunnen we vlot werken en zijn we zeker van de laagste prijs.’ In totaal werd een budget van 531 067 euro, exclusief btw, uitgetrokken voor niet minder dan 20 wegen.

Vanaf dinsdag 11/9 start aannemer De Vriese uit Koolskamp met de herstellingswerken aan verschillende wegen.

De planning is als volgt:

• Nevelstraat, Beelkestraat en Baillistraat van 11/9 tem 5/10
  • Spondemakerstraat van 17/9 tem 26/10
  • Spichtestraat, Vijverdamstraat, Turkestraat en Ooikestraat van 24/9 tem 26/10. Deze straten worden echter niet gelijktijdig onderbroken.

Bothuyne: ‘We doen er alles aan om de hinder zo beperkt mogelijk te houden. Telkens zal er een lokale omleiding voorzien worden. De bewoners zullen per brief geïnformeerd worden over de hinder van de werken die op hun betrekking hebben en de duur ervan.’

Aansluitend komen ook nog de Kalverstraat, Hinneknokweg, Appelhoekstraat, Akkerstraat, Groenstraat, Reutelstraat, Cieskensstraat, Meirestraat, Duffelmeersweg, Donkerstraat, Borreweg en Groenenweg aan de beurt. Bothuyne: ‘Bedoeling is dat alle werken voor de winter achter de rug zijn.’

Meer info over de exacte planning hiervan volgt later via www.kruishoutem.be en de gemeentelijke facebook-pagina.