Op 14 oktober 2018 trekken de inwoners van Kruisem voor het eerst naar de stembus. Een heel speciale verkiezing voor de nieuwe fusiegemeente.

CD&V Kruisem heeft een aantal vaste waarden op de lijst, maar maakt ook werk van vernieuwing & verjonging.

‘Met 2 burgemeesters, een volksvertegenwoordiger/schepen, 6 schepenen en 6 gemeenteraadsleden hebben we veel kennis en ervaring in huis. Tegelijk maken we werk van vernieuwing, met maar liefst 10 nieuwe kandidaten. Nieuwe en jonge kandidaten uit elke hoek van de gemeente zorgen ervoor dat we een bijzonder sterke lijst hebben om mee naar de kiezer te trekken in oktober.’, vertelt Kristien Van der Meeren- Van Houtte, voorzitter.

Burgemeesters en lijsttrekkers Joop Verzele en Kathleen Hutsebaut: ‘Uniek voor Kruisem is dat onze lijst kandidaten omvat uit elke deelgemeente. Kruisem is als fusiegemeente een verzameling van unieke en mooie dorpskernen. Onze 25 kandidaten zijn netjes gespreid over deze kernen en kunnen zo de hele bevolking vertegenwoordigen.’

CD&V Kruisem is fier op haar kandidaten en is er zeker van dat zij een meerwaarde zijn voor het nieuwe Kruisem. Hieronder kan u de volledige lijst terugvinden: