9 betonwegen worden deze zomer hersteld

27 juli 2017

In Kruishoutem wordt heel wat geïnvesteerd, vaak gaat het om grote werken, zoals de vernieuwing van het centrum, nieuwe fietspaden enz. Maar de gemeente beschikt over niet minder dan 220 km gemeentewegen. Een goed onderhoud hiervan is dan ook cruciaal.

Schepen van openbare werken Robrecht Bothuyne (CD&V): ‘We willen niet alleen in grote projecten investeren, maar ook in goede en veilige wegen in onze landelijke gemeente.’

Deze zomer wordt werk gemaakt van de herstelling van niet minder dan 9 dergelijke landelijke betonwegen. Bothuyne: ‘Telkens wordt één en vaak meerdere betonvakken vervangen. De meeste van deze wegen dateren van begin jaren ’70. Door het toenemende en steeds zwaardere verkeer vertonen deze straten steeds meer gebreken en dringt herstel zich op.’

In de Gaversstraat en Galgestraat is de voorbije dagen al gewerkt. Na het bouwverlof volgen nog de werken in de Boviestraat, Bailliestraat, Nazarethsedorpweg, Zevekotstraat, Molenstraat, Appelhoekstraat en de Schaagstraat. Deze laatste straat, in Nokere, op de grens met Waregem, wordt in 2 fases aangepakt. Bothuyne: ‘Het gaar hier immers over zowat 500 meter betonweg die moet worden vernieuwd. En we willen de woningen en het bedrijf Steenimex dat daar is gelegen, bereikbaar houden. Vandaar de gefaseerde aanpak.’

Er zal telkens voorzien worden in een plaatselijke omleiding. Ook de aanpalende buren zullen tijdig verwittigd worden. We trachten de hinder zo beperkt mogelijk te houden.

Categorie:

Robrecht on Twitter