Sportkrant voor elke Kruishoutemnaar

30 maart 2017

Deze week krijgt elke Kruishoutemnaar de sportkrant in de bus.

Dit is een handig overzicht van het sportaanbod in Kruishoutem. Kruishoutem is een sportieve gemeente, met bijna 40 actieve sportverenigingen. Schepen voor sport Robrecht Bothuyne (CD&V): “Het volledige aanbod aan lessen, trainingen en activiteiten is opgenomen in de sportkrant. Elke vereniging krijgt op die manier de kans de eigen activiteiten, lessen en trainingen te promoten. Elke Kruishoutemnaar heeft zo een handig overzicht van het aanbod in de gemeente.”

Naast de sportverenigingen komt ook de sportdienst ruim aan bod. In en rond de sporthal van Kruishoutem organiseert de Kruishoutemse sportdienst tal van activiteiten: fitness, Zumba, seniorensport, mountainbike,…  het wordt allemaal aangeboden door de sportdienst. Ook de sportkampen in de schoolvakanties zijn in Kruishoutem bijzonder succesvol, de meeste zijn zelfs al vol geboekt. Dat alles bewijst dat er in Kruishoutem echt wel nood is aan een kwaliteitsvol sportaanbod voor jong en oud.

De sportkrant werd voorgesteld op de vergadering van de beheerraad van de sporthal, met een afvaardiging van de gemeenteraad en de gebruikers van de sporthal; de sportclubs.

Bothuyne: ‘Dit jaar wordt een feest-jaar. De sporthal bestaat 40 jaar en op zondag 20 augustus vieren we dat met heel wat ontspannende sportactiviteiten, zoals de ‘Ronde van Kruishoutem’ voor wielertoeristen, een kubb-tornooi, wandel-activiteiten enz. Je zal dan ook kunnen proeven van diverse sporten in onze sporthal.’

Categorie:

Robrecht on Twitter