Het Belgisch kampioenschap wielrennen voor elite mannen en vrouwen op 20 juni start en komt aan in Waregem. Onze grote buurstad staat garant voor een optimale organisatie, maar om een aantrekkelijk parcours te maken, zijn de organisatoren komen aankloppen in Kruisem. Met de wereldberoemde kasseien van de Herlegemstraat uit de finale van Nokere Koerse en Dwars door Vlaanderen en de helling van de Holstraat richting Nokere krijgen de sterke renners de kans om het verschil te maken en een massaspurt te ontlopen. Wout Van Aert, Jolien D’Hoore, Remco Evenepoel, Tim Merlier, Greg Van Avermaet, Lotte Kopecky, Sep Vanmarcke, Jasper Philipsen … zullen in de finale van het BK hun demarrage in Kruisem kunnen plaatsen!

Kruisem maakt dus het verschil! Door partner te zijn van deze 2 wedstrijden, willen we zorgen voor publiciteit voor Kruisem en geven we een boost aan het toerisme in onze mooie gemeente. Miljoenen mensen zullen Kruisem in beeld zien. Zo kunnen we onze horeca: cafés, restaurants, B&B’s een hart onder de riem steken na de moeilijke corona-periode. Fiets -en wandeltoerisme is in Kruisem ‘hot’ en dat willen we zo houden!

Route55 Tour(née) Générale Kruisem

Vandaag lanceert de gemeente Kruisem een nieuwe fietsroute van ongeveer 55 kilometer langs de Kruisemse wegen: ‘Route 55 – Een Tour(née) Générale door Kruisem’. Schepen van Toerisme Sofie Bauters: “Dit is de eerste echte Kruisemse route. We doen alle deelgemeenten van de nieuwe fusiegemeente aan. De route brengt u langs de mooiste plekjes van de 9 deelgemeenten, maar brengt u ook langs of in de buurt van de 40 horecazaken in onze gemeente.”

Schepen van Sport en Lokale Economie Robrecht Bothuyne: “Het is een sportieve route. In eerste instantie voorzien we de route digitaal via www.kruisem.be. Later komt er ook een papieren plannetje. Mensen kunnen starten aan elke horecazaak langs de route. Onze bedoeling is om uitdrukkelijk de horeca een hart onder de riem te steken. Ze zijn vele maanden gesloten geweest en kunnen dus alle steun gebruiken. Wie met Kruisembonnen naar een restaurant of café trekt, kan bovendien nog de hele zomervakantie 30% bonus krijgen.”

Burgemeester Joop Verzele: “Met deze nieuwe route willen we het fietstoerisme promoten in Kruisem. Onder #KruisemKoerst willen we die promotie ook in de komende weken, maanden en zelfs jaren doortrekken. We lanceren daarom nu een fotowedstrijd. Wie via sociale media een foto van zijn fietstocht met een stukje Kruisems landschap en de fiets als thema post met #kruisemkoerst, maakt elke week kans op een Kruisembon ter waarde van 50 euro! De wedstrijd loopt tot eind augustus.”

Overzicht van Kruisemse horeca

• Logeren in Kruisem? Ontdek de mogelijkheden via https://www.kruisem.be/logies
  • Lekker eten of iets drinken? https://www.kruisem.be/horeca

Kruisem maakt het verschil; voor het Belgisch Kampioenschap, maar misschien ook voor jouw vrije tijd of vakantie!

Welkom in Kruisem!

Ontdek de route

Je kan de route downloaden via:

• of scan onderstaande Q-code.