Kruisem won de Winkelhier Award van de provincie Oost-Vlaanderen en Unizo. Daarmee wordt het gemeentelijke economische beleid beloond. Concreet zijn het twee acties die de jury hebben overtuigd.

Schepen van lokale economie Robrecht Bothuyne (CD&V): ‘Met de digitale Kruisembonnen promoten we de 90 Kruisemse handels- en horecazaken. We geven 20% tot 30% bonus voor wie bij de lokale zaken langsgaat. Goed voor de gezinnen van Kruisem en goed voor de lokale handelaars!’

Maar Kruisem is in deelgemeente Kruishoutem ook bezig met grootscheepse wegenwerken. Bothuyne: ‘Deze werken hebben altijd een mogelijks negatieve impact op de lokale handelaars. Unizo Kruisem heeft, met steun van de gemeente, een actie ‘de Gouden Klinker’ uitgedacht. Mensen die in deze Kruisemse handelszaken winkelen kunnen elke maand mooie prijzen winnen.’

Het hele Kruisemse lokale economische beleid is gericht op het samenwerken met en het versterken van de lokale handelaars en horecazaken. Bothuyne: ‘We doen dit steeds samen met onze ondernemers. We zijn dan ook zeer vereerd dat we nu deze Award krijgen en zo beloond worden voor het gevoerde beleid. Het is extra mooi dat de prijs opnieuw ten goede komt van onze ondernemers!’