In deze memorabele tijden, waarin we ons verdedigen tegen een onzichtbare vijand, moeten we samen sterk staan. Schouder aan schouder, maar wel met respect voor de regels van social distancing.

Elke dag steken mensen de handen uit de mouwen, ieder op zijn of haar manier. Van hulpverlener in de zorg, van werkzame burger in bedrijven, van kassierster in de supermarkt, van vuilnisophaler, van zij die thuis werken tot mantelzorger en zij die voor de kinderen zorgen. Mooie initiatieven worden opgezet zoals het zelf maken van mondmaskers, het aan huis brengen van warme maaltijden, het opzetten van telefoondiensten voor eenzamen, …. Prachtig om zien hoeveel solidariteit en discipline er is. Iedereen geeft het beste van zichzelf. U bent de ware helden in dit verhaal! U toont leiderschap in tijden van Corona!

Het is belangrijk dat mensen goed geïnformeerd zijn en blijven. Over rechten en plichten. Hieronder enkele links naar sites die interessant zijn. Hou ze regelmatig in het oog. En hebt u vragen? Stuur een mailtje naar robrecht.bothuyne@vlaamsparlement.be Ik beantwoord ze zo snel mogelijk.

Verzorg uzelf en de mensen rondom u!

Robrecht

Info over Corona:

Voor mensen / ondernemingen uit Kruisem:

Federale steunmaatregelen voor bedrijven:

Informatie voor bedrijven, reizigers, grensarbeiders en de evenementensector:

Vlaamse steunmaatregelen voor ondernemingen:

Corona-maatregelen water- en energiefactuur:

Voor de reizigers onder u: